Lista

Det finns en hel del saker som man har börjat vänja sig vid under tiden här i USA som man måste vänja sig av vid när man kommer hem igen, då jag tror att en del inte är så uppskattade av alla, eller av lagverket. Här kommer en lista på vad jag har vant mig vid som jag inte gjorde/hade det i Sverige.

  • Att gå in med skorna på. Fast jag egentligen tycker det är lite äckligt att gå in med skorna på, eftersom man inte vet vad man har trampat i och sedan gå in på heltäckningsmattorna som alla amerikanarna har.
  • Att svänga höger vid rött. Lagligt här men i sverige ryker körkortet.
  • Har vant mig vid att allt man köper är uppskuret och klart, som ost och frukt, skalar skuret och klart.
  • Prata högt om folk på svenska, typ att någon har konstiga kläder på sig. Kanske inte lika populärt att göra det hemma i Sverige där alla faktiskt förstår vad man säger.
  • Att köra med automatare. I sverige har man ju mestadels bilar med växellåda.
  • Har vant mig vid att städerskorna kommer varannan vecka och städar mitt rum och även att jag får lön varje vecka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0