Körkort

Ja kära ni. Nu är det så att man måste ta en kaliforniskt körkort fast man har ett svenskt redan. Dagen började igår med att åka till dmv när man skriver och kör upp. Skrev in mig för att göra skrivprovet. Vad jag inte visste var att man kunde göra testet på svenska, har jag aldrig hört om. Men eftersom jag pluggat (eller?) på engelska valde jag det engelska testet och... klarade det! Lite annorlunda från sverige dock. Körkortsboken är ett litet häfte och provet innehåller 36 frågor varav man få ha 6 fel. Tur för mig att jag klarade det, hade varit lite pinsamt annars. Så nu väntar bara uppkörningen som jag måste boka snart. Jag får nämligen bara köra på mitt internationella körkort i 1,5 vecka till, lite sista minuten om man säger så.

Åkte och hämtade minstingen hos tandläkaren medans de andra skulle till leksaksaffären och peka ut leksaker de skulle få eftersom de också varit just där. Åkte hem och gjorde skollunch, la den lilla för en nap. Jobbade över på min rast men fick sedan ett förslag om att jobba utan rast och istället bara ta med den minsta och hämta den äldsta på juniorgym och köra dem till en stor playdate min värdmamma var på. Vilket gjorde att jag slutade klockan 5 istället för klockan 7, så skönt.

Bytte om direkt och tog en sväng till gymmet, skönt att inte alltid träna på kvällen så man får någon kväll man kan göra något annat på. Förresten älskar jag vädret just nu om ni vill veta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0