Fredag och en exklusiv biokväll

Fredagen börjades med att hämta upp Matilda. Som jag tidigare skrev var hon även där med sin värdfamilj och vi bestämde oss för att göra en lite roadtrip från San Diego, med stopp i Los Angeles och vidare uppåt mot San Francisco, eller hem. Hennes värdfamilj skulle åka hem på fredagen så hon spenderade dagen med mig medans jag jobbade. Vi åt en god frukost ute på terassen och försökte hitta boende till LA, hängde på lekparken och tog en kaffe på Starbucks.

Bestämde oss för att gå på bio och se Hunger Games på kvällen och om vi bara visste vad vi hade framför oss. Biljetterna kostade lite mer än vad de brukar, men mer än så tänkte vi inte mer på det.  Vad som visade sig sen blev lätt den exklusivaste biovisningen jag varit på. Biostolarna var fällbara, riktigt breda och sköna. Alla stolar satt ihop i par och man hade ett varsitt litet bord med en biomeny(?). Man kunde beställa allt från popcorn, choklad fondue till mat som wraps och kycklingben. Man kunde beställa under hela filmen och kunde då trycka på en knapp så kom den en servitris och tog beställningen. Ja ni hör ju själva och jag och Matilda kunde inte sluta att varken skratta och fascineras av det hela.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0